Del 1

Det kommer från badrummet. Jag skrattar åt att Edward inte vet att jag och Clara är här. Jag tittar mot John som sitter i soffan och ser på tv. Han skrattar han med. Speciellt när Edward råkar ta en sjukt hemsk ton.
'Det är otroligt att vi blev kända genom sång!'
skrattar han. Sjungandet tystnar och likaså vattenljudet. Dörren öppnas och ut kommer Edward. Han rycker till när han ser mej och Clara i hotellrummet.
'Men gud! Vad gör ni här!? Och jag som sjöng i.. Hörde ni det!?'
'Inte ens en döv person skulle kunna undgå att höra det där älskling!'
Skrattar jag. Han ser ut som han skäms så jag går fram och pussar honom på munnen. Som hämnd för att vi skrattat åt honom kramar han om mej med sina blöta armar och skakar på huvudet så vattendropparna flyger från håret.
'AAH EDWARD!'
skriker jag och försöker ta mej loss. När han väl släpper är jag nästan lika blöt som han. När jag vänder mej om för att visa John och Clara så sitter dom där i soffan och bara skrattar åt mej. Edward ler belåtet och jag ger honom en lätt smäll på armen.
'AJ'
ropar han lite väl överdrivet så jag börjar skratta igen.
'Väljer ni kläder åt oss?'
undrar John och ser på Clara.
'Kan vi väl'
säger hon med sitt söta leende på läpparna. Vi går in i garderoben. På hyllorna finns inga kläder, bara väskor. Fast det är klart, på golvet ligger kläder utspridda. Killarna har varit här i tre dagar och kommer vara här i ungefär 2 veckor till och dom har inte ens packat upp kläderna. Clara öppnar en väska och börjar ta upp kläder och lägga dem på hyllor och hänga på galgar. Jag gör det samma. När vi är klara tar vi upp all smutstvätt och slänger i tvättkorgen.
'Ser ut som om vi får leta upp tvättstugan sen'
säger Clara och tittar på mej.
'Men killarna är ju kända, kan inte hotellet tvätta åt dem!?'
skrattar jag.
'Dom kan väl ha några vanliga kläder idag?'
undrar Clara.
'Vanliga?'
'Ja, dom ska ju ändå inte uppträda något idag. Dom kan väl ta ett par vanliga jeans och en tröja?'
'Klart dom kan, annars är dom konstiga'
skrattar jag ännu mer.
Hon tar fram en grå huvtröja med Musse Pigg på.
'Men, är inte den här tröjan jättegammal?'
Hon tittar förvånat på mej.
'Jo, jag tror den är minst två år gammal'
Säger jag lika förvånat.
'Det är sjukt, får dom på sig den här kan dom inte ha växt mycket alls på två år! Eller så var den alldeles för stor när dom var 18'

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0