Del 12

Johns perspektiv
Jag och Clara har lämnat rummet Louise och Wendela ligger i. Edward stannade hos flickorna en stund. Nu går vi här hand i hand på väg mot Claras rum.
'När får du skrivas ut från sjukhuset?' undrar jag och ser på henne.
'Jag tror att jag får åka imorgon' säger hon och stannar upp ett ögonblick. Hon ser på mej och jag böjer mej fram (jag måste böja mej lite för hon är ungefär en decimeter kortare än jag) och kysser henne. Hon är så underbart fin och söt, min Clara. Vi börjar gå igen och är snart framme vid hennes rum. Besöks tiderna är slut och eftersom hennes rumskamrat, en kvinna i ungefär 30 årsåldern, har lagt sej i sin säng och verkar vilja sova så kan jag inte stanna i rummet.
'Hejdå' säger hon och ser på mej med sina ledsna ögon. Jag pussar henne en sista gång och säger hejdå innan jag lämnar rummet. Där ute står Edward och väntar på mej.
'Jag får åka hem sa läkaren'
Vi går tillsammans ut till hissen och åker tillbaka till hotellet. När vi kommer fram med Taxin ser vi massor av fans som står utanför hotellporten.
'Oj' säger Edward. 'Dom tror vi är där inne!'
'Vet dom inte vad som hänt?' frågar jag förskräckt. Det vore inte likt våra fans att inte veta vad som händer.
'Jag vet inte' säger Edward. 'Dom kanske väntar på oss'
'Vi får väl gå och kolla' säger jag och betalar Taxichauffören.
Vi kliver ur taxin.
'KOLLA DÄR! JOHN OCH EDWARD KOMMER!' hör jag någon som skriker och pekar mot oss. Alla de andra vänder sej om och börjar skrika och hoppa och ta kort. Vi posar lite grann.
'VICTORY' ropar Edward och gör Victory-tecknet. Jag gör det samma. Jag blir bländad av massa blixtar. Efter ett tag springer vi mot fansen och dom börjar skrika ännu mer. Jag väljer ingen speciell utan bara springer rakt in i någons famn. Hon kramar mej och skriker att hon älskar oss. Vi tar massor av bilder och skriver massor av autos. Sedan trycker vi oss in mellan alla fans och fram till hotellporten.
'HEJDÅ ALLIHOP! VI MÅSTE GÅ IN NU!' skriker jag och Edward och öppnar porten. Vi måste se till så att inga fans följer efter oss in i hotellet. Sedan går in genom en dörr bakom disken i lobbyn och tar en kändishiss upp till vår våning. Där uppe går vi ut genom en annan dörr och kommer ut i korridoren. Vi går in i vårt rum och gör oss i ordning för att sova. Jag är supertrött. Edward med.
'Godnatt'
'Godnatt'
Edward släcker lampan och vi somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0