Del 13

Edwards Perspektiv
Jag vaknar med ett ryck. John ligger fortfarande i sin säng och sover. Det är ensamt och tomt i min säng när Louise är på sjukhuset. Någon knackar på dörren. Så här tidigt? Jag går upp och tar på mej en t-shirt. Sedan går jag ut till dörren och tittar i kikhålet. Det är ingen jag känner igen. En liten, spinkig tjej med långt ljust hår. I handen har hon en burk. Jag öppnar dörren.
'Hej, jag undrar om du sk..' hon tittar upp på mej och bara stirrar.
'Ed.. Jedw.. J.. Edwa.. Ehh... Edward!?'
Flickan tappar burken.
'EDWARD!? Bor du här!? Är John här!? Stör jag? Har ni just vaknat? Vad gör ni här! Jag är ett stoooort fan! Jag visste inte.. Men är ni här!?!?!?!?!??'
Jag böjer mej ner och tar upp burken. I den ligger lite pengar. Det är en insamingsburk.
'Samlar du pengar?' frågar jag vänligt.
'J.. Ja..' stammar hon.
'Vänta här, jag ska hämta..'
Jag går in i sovrummet och tar fram min plånbok. Jag plockar upp en femtiolapp och väcker sedan John.
'John? Det är en liten liten flicka här, hon samlar in pengar. Jag tar en femtiolapp av dej med.'
'Okej..' säger han trött.
Jag går ut till flickan igen och ger henne de hundra kronorna.
'T.. Tac..ck..'
Jag ler mot henne.
'K.. Kan jag f-f-få en k-kram..?'
Jag tar ett steg fram och kramr den lilla flickan. Jag lyfter upp henne och gungar henne fram och tillbaka. Hon är så liten och lätt. Hon skrattar lyckligt.
'Kom' säger jag och tar henne i handen när hon står på golvet igen. Hon följer med mej in i rummet och jag visar henne soffan. I hennes knä lägger jag laptopen så hon kan spela lite spel. Sedan går jag in i sovrummet och kastar en t-shirt på John.
'John! JOHN!?'
'V-va?'
'Vakna. Det är en liten söt unge här. Hon sitter i soffan och spelar på laptopen.
'Vadå söt unge i laptopen?' slumrar han.
'Men vakna!'
Jag slår honom med min kudde. Då vaknar han äntligen till, tar på sej t-shirten och följer med mej ut i vardagsrummet där flickan sitter.
Vi umgås med henne ett tag men sedan säger hon ledset att hon måste gå. Hon ska samla mera pengar.
'Hejdå' säger vi och kramar henne.
En stund efter att hon har gått sätter vi oss vid datorn. Paint är öppnat. Där är det en jättesöt bild målad. Två streckgubbar med quiffs och en liten streckgubbe med långt hår. Den lilla streckgubben säger 'Jag Älskar Er' och de två stora säger 'J to de E to de D to de Ward planet jedward'
Flickan hade målat den. Den är sjukt söt. Och hon hade stavat fel på 'the' men det var det enda. Vi går in på Twitter och lägger ut den söta bilden.
'Oooops! A little girl found out our secret location and drawed us this pic on our laptop! She was so cute!'
En sekund senare börjar folk att replya oss.
Britney Spears 'Oops i did it again' börjar spela. Jag tar upp min mobil ur fickan och tittar på displayen.
'Älsklingen<3' står det. Jag svarar.
'Hej älskling'
'Hej sötnos, saknar dej. Kommer du och möter mej?'
'Möter dej?' undrar jag.
'Jag ska hem från sjukhuset!' skrattar hon. Jag älskar det där skrattet...
'Edward? Hallå?'
'Oj! Jo, jag kommer. Ses snart älskling'
'Puss på dej'
Jag lägger på.
'John?'
'Ja?'
'Jag tar en taxi bort till sjukhuset och hämtar hem Louise'
'Okej ses sen.
'Men jag ska ta på mej byxor först..'
'Smart!'
Jag går in i garderoben, hämtar ett par jeans och tar dem på mej.
'Hejdå John'
'Hejdå'
Jag går ut genom dörren och trycker på hissknappen. Jag orkar inte ta den personliga hissen. Än sen om fansen ser mej. Nere i lobbyn är det nästan folktomt. Jag går ut genom porten och väntar på en taxi. När vi är framme vid sjukhuset nästan springer jag in. Jag saknar min älskling. När jag kommer in i hissen blir jag stillastående. Vilken avdelning var det? Vilken avdelning!? Jag står länge och tänker på vilken knapp jag ska trycka på. Det är som om hjärnan frusit till is. Hissen börjar röra sej. Någon annan har tryckt på hissknappen. Jag kommer plötsligt på att de ligger på avdelning 4B så jag klickar massor av gånger på knappen med en fyra på. Hissen stannar på våning 3 och en tant med rullator kliver sakta in i hissen. Hon trycker på att hon ska till våning 1 och hissen åker ner först. När den sega tanten äntligen gått av trycker jag massor på fyran igen. Äntligen åker hissen rätt. Jag springer ut ur hissen och håller på att krocka med en man på kryckor och hans familj.
'Ursäkta!' ropar jag och springer vidare. In i 4B och när jag ser in läkare saktar jag in. Jag går till rum 8 men där ligger ingen. Inte ens Wendela. Vart är hon? Vart är Louise? Jag går bort till rum 13 där Clara ska vara. Jag sticker in huvudet och där ligger hon.
'Är Louise här?' frågar jag andfått.
'Neej.. Jag vet inte vart hon är..' svarar Clara.
Jag springer vidare. Jag går längst bort i korridoren och där på en fåtölj sitter hon. Och hon har min Lipstickjacka på sej. Hon tittar snett ner i golvet men när jag dyker upp tittar hon på mej och spricker upp i ett leende. Hon kastar sina kläder på golvet och slänger sej runt min hals. Jag kramar om henne och pussar henne.
'Jag har saknat dej älskade du' viskar jag i hennes hår.
'Och jag dej' säger hon och pussar mej på munnen. Jag hjälper henne plocka upp kläderna hon kastat på golvet och sedan går vi hand i hand bort till Claras rum. Louise sticker in huvudet.
'Är det säkert att du inte ska med?'
'Ja, jag tar en egen taxi sen' ler Clara. Hon håller ett brev i handen. Jag vet att det är från John. Han var här i går kväll. Jag såg när han skrev brevet också.
'Var och besökte dig igår kväll, men du sov bara. Så jag tänkte skriva en liten lapp.
Läkaren sa att du skulle komma hem idag. Jag och Edward ska träffa lite fans i dag så vi är kanske inte hemma när du kommer till hotellet. Men jag och Edward delar nyckel så du får den här. xoxo ♥'
hade han skrivit.
'Hejdå' säger Louise.
'Hejdå' säger Clara. Sedan går jag och Louise ut till hissen, ut ur sjukhuset och åker med taxin hem till hotellet.

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0