Del 14

Louises perspektiv
Det är så skönt att ha Edward bredvid mej igen. Jag har saknat honom enormt mycket. Han är mitt allt, det är bara så. Men jag vet att jag aldrig blir allt i hans liv. Inte riktigt. Det enda som Edward prioriterar högre än mej är John. Det förstår ja och respekterar det. Han bryr sej ändå om mej jättemycket. Han håller armen om mina axlar och jag trycker mej mot hans kropp. När vi går in genom dörren sitter John och ser på tv. Jag tycker synd om honom. Jag vet att han saknar Clara.
'När kommer Clara hem?' undrar han och ser sorgset på oss.
'Hon kommer sen nån gång. Hon ska ta en egen taxi hem'
John ser sårad ut.
'Okej..' säger han och tar upp laptopen. Jag går till kylskåpet som står i ett hörn av rummet.
'Jag har aldrig tänkt på att det står här..' börjar jag. 'Vi kan ju köpa egen frukost! Ska vi gå och göra det älskling?'
Jag vänder mej mot Edward och ser på honom.
'Okej' säger han och ser på John. 'Ska du med?'
'Nej, jag väntar och ser ifall Clara kommer hem'
'Okej, hejdå'
'Hejdå'
Jag och Edward går ut ur hotellet igen och nerför gatan. Inte så långt härifrån ligger ett ICA Supermarket. Där går vi in och hela affären tittar på oss där vi går med händerna knutna om varandra. Jag ser massor av flickor som tittar avundsjukt på mej. Jag ser också Majja, långt där inne i affären. Hon och hennes kompis Helen. Jag drar med mej Edward in bakom några hyllor och hoppas att Majja inte såg oss. Men tyvärr gjorde hon det. Hon och Helen börjar gå. När dom är framme vid oss kastar sej Majja om Edwards hals så att han tappar min hand.
'Åh Edward! Vad skönt att du är ute från sjukhuset! Fatta hur orolig jag varit!'
Edward sliter sej loss och tar tag i min hand igen.
'Vad fan håller du på med!?' utbrister han.
Majja står bara och glor på honom. Plötsligt börjar hennes ögon bli röda och fylls av tårar.
'V.. Varför skriker du åt dina fans Ed..?' snyftar hon lagom högt så att alla inom ungefär 5 meters avstånd ska höra. Alla som vet vem Edward är vänder sej om och tittar på oss. Ett ljudligt mumlande pågår bland tonårstjejerna.
'Jag..' börjar Edward.
Jag förstår att han inte et vad han ska säga. Han har ju inget att säga. Ska han ställa sej här framför alla och förklara att hon är kär i honom och försöker ta honom från mej? Det skulle aldrig fungera, alla älskar John och Edward och det är ju inte några problem med någon av de andra oroliga fansen. Har han helt plötsligt börjat skrika åt sina fans? Vad är det för en superstjärna? Jag håller hans hand hårt. Jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa honom. Jag tittade upp mot honom. Han var röd i ansiktet och såg generad ut. Jag tyckte så synd om honom.
'Nå?' säger Helen. 'Varför skriker du åt dina fans?'
'Men.. Hon flög på mej så plötsligt.. Och jag vill liksom också.. Jag vill kunna ta det lugnt med min flickvän och..'
Det där mumlandet spred sej över folket omkring igen.
'Flickvän?' 'Har han en flickvän?' 'Han kan ju tänka lite på fansen också'
Fan vad jag hatar folk. Det är inte lätt att vara en superstjärna som alla vill åt.
'MEN LÅT HONOM VARA! TESTA SJÄLV ATT VARA KÄNDA ISTÄLLET!' hör jag att någon ropar. Alla vänder sej ditåt. Där står Matilda. Hon är sångare i ett rockband och är ganska bra kompis med killarna.
'Vadå testa vara känd!?' undrar en sur tonåringstjej. 'Vi kan väl inte gå och bli kända bara sådär!?'
'Nej men det är för att ni inte har någon talang! Ni kan inte cracka ner på Ed bara för att han skriker åt en tjej. Han har aldrig gjort det förut och när han gör det en enda gång för att han vill vara med sin flickvän så ska alla börja hata honom?'
'Men..' börjar flickan som varit uppkäftig innan.
'Men vadå? Ni kan väl förresten inte bara hata Ed? Älskar ni John lika mycket än då eller? När ni är på konserter får ni kasta rutten frukt på Ed och försöka nudda i John? Ni har väl inte glömt att dom är tvillingar va?'
Edward ser lättad ut. Matilda går fram till oss.
'Ni vet, hatar ni Edward så hatar ni ju liksom ena halvan av Jedward?'
'Tack' viskar Edward.
'Ingen orsak, gå nu. Jag kommer sen'
Jag och Edward går ut från affären och traskar mot hotellet igen. Undrar om Clara kommit tillbaka?

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0