Del 15 -SPECIALDEL SKRIVEN AV CLARA-

På morgonen så vaknade jag av att det sprang en massa läkare och doktorer fram och tillbaka till kvinnan som jag delade rum med. Jag tittade på henne och jag såg att hon blödde, hennes sår hade spruckit och blivit inflammerat. När jag såg allt blod så kände jag att jag inte orkade vara kvar. Jag reste mig upp ur sängen och gick mot korridoren. Där i korridoren ser jag Louise som står och pratar med min läkare. Hon har på sig sina kläder på sig och Lipstickjackan. Jag går fram till dom och frågar vad dom pratar om.
- Jag försöker få hem dig NU !
- Meen, det behövs inte, kan fixa det själv.
- meenee..
- Louise.. Din mobil ringer?
Louise går iväg och sen tar hon upp mobilen och börjar prata i telefon. Även om man inte får prata i telefon på den här avdelningen.
Jag går till närmaste sjuksköterska och frågar när jag ska hem. Hon visste inte helt säkert så hon skulle prata med en annan sköterska.
Jag gick in på rummet igen. Fast det var blod och allt från hon brevid.
Jag tittade mig runt i rummet, letar med blicken efter mina kläder. Dom hänger på en vit stol. Men var är Lipstickjackan? Det kanske var kallt när John och Edward åkte hem. Blicken fastnade på ett litet brev som log på ett litet bord. Jag hämtade brevet. Keycardet till hotellrummet var där i. Jag läste. Det var från John.
Var och besökte dig igår kväll, men du sov bara. Så jag tänkte skriva en liten lapp.
Läkaren sa att du skulle komma hem idag. Jag och Edward ska träffa lite fans i dag så vi är kanske inte hemma när du kommer till hotellet. Men jag och Edward delar nyckel så du får den här. xoxo <3
Jag kramade brevet och sen kom Edward in.
Har du sett Louise?
Neej.. Vet inte vart hon är.
Edward Vinkade och gick.
Lite senare kommer louise in lite snabbt och frågar om jag inte ska med ändå?
Men jag säger bara att jag tar en taxi.
Efter 10 minuter så kom en sjuksökerska in och sa:
- Jag ska bara plåstra om såret i pannan, sen får du gå.
Hon plåstrade om mig och sen så bytte jag om. Jag går igenom korridoren och tänker " åååhh nu slipper jag det här stället ". När jag kommer ut så skriker fans och springer mot mig. Jag står där på gatan och mer och mer folk kommer. Dom omringar mig och skriker åt mig. Dom frågar vad som har hänt, Om jedward är där inne och vart jag skulle. Dom omringa mig och jag kunde inte ta mig ut ur massan.
Jag letar i fickorna på mina jeans. Min mobil eller plånbok var inte där. Det ända som fans var keycardet och brevet. Jag tittade mig omkring och jag börja känna mig panikslagen. Vad skulle jag göra? John har varnat mig flera gånger att jag aldrig ska gå ensam utan mobil. Vart ska jag gå? Jag vet ju inte ens vad hotellet heter?
Jag försöker springa ut ur massan men det är helt omöjligt. Men helt plötsligt ser jag Alexis och Tyra. Jag försöker knuffa mig dit. Jag lyckades kasta mig runt Tyras hals. Dom skrek av glädje. Jag kramade Tyra och viskade till henne och frågade  dom om de kunde hjälpa mig. Hon undra hur och det ända jag fick fram var " taaxxii". Både Tyra och Alexis reagerade snabbt och drog mig ut mot vägen och vinkade in en taxi. Som tur va så stannade en taxi direkt och vi hoppade in i taxin. Tyra skrek till chaffören att han skulle köra där ifrån direkt! Chaffören såg rädd ut och körde iväg. Det var då jag märkte att min blus var helt förstöd. Det såg bara ut som trasor nu. Tyra sa till chaffören att han skulle köra till hotellet. Han nickade och körde på. Jag försöker gå igenom allt som hände nyss. Varför är dom efter mig? Men jag avbryts i mitt tänkade av att Alexis petar mig på armen. Jag rycker till och tittar på henne. Hon frågade varför jag inte sa något om att jag var Johns flickvän.Jag sa att jag förklarar senare.
När vi kom till hotellet så gav Tyra chaffören pengar.  Vi skyndade oss för att inga fans skulle jaga oss. När vi stog i hissen så frågade jag om dom ville med till hotellrummet. Och de ville de såklart. Vi gick ut ur hissen och jag låste upp dörren.
Jag gick in. Jag såg att John satt i soffan med Laptopen. Han la den åt sidan och sprang mot mig. Jag kramar och Kysser honom. Gud vad jag har saknat John. Min älskade John. Alexis och Tyra står i dörren och busvisslar. John skvatt till, för han trodde att jag var själv. Han såg generad ut, men han gick fram och kramade Alexis och Tyra. Sen gick jag och ställde mig vid John's sida. Jag tog hans hand samtidigt som jag frågade om dom ville stanna och fika med oss. Det ville dom. Jag och John gick in och fixa fika och Alexis och Tyra gick omkring och kollade på rummen.
John frågade mig varför dom var med och då kom jag och tänka på allt som hände. Jag kunde inte hålla mig för gråt, så jag kramade John och grät, Grät och grät. Nu var jag hos John och nu var jag trygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0