Del 16

Louises perspektiv

När vi kommer in i hotellrummet sitter Clara och John i soffan med varsin kaka i handen. De tittar på oss.
'Skulle ni inte handla?' undrar John.
'Majja' muttrar Edward.
'Syrran?'
John ser förvånad ut.
'Nej, Majja.. Jag vet inte vad hon heter i efternamn. Men vårt fan' förklarar Edward.
'Vad har hon gjort?'
'Hon kastade sej om min hals när vi kom in i affären och ropade att hon var lycklig att jag inte låg på sjukhus längre och att hon varit orolig. Som om hon vore min flickvän eller något. Då blev jag så klart arg och undrade vad fan hon höll på med. Och då började hon 'gråta' och snyfta och anklagade mej för att skrika åt mina fans vilket ungefär hela affären hörde så alla började klaga. Som tur var dök Matilda upp och hjälpte mej'
'Matilda? Rock-Matilda!?'
'Ja'
'Men vad gör hon här!? Vi har ju inte träffat henne på jättelänge!'
'Jo jag har' säger Edward. 'Hon sa något om att hon kommer sen. Hon ringer väl' fyller han i och sätter sej i soffan.
'Vill du ha en kaka?' frågar Clara och räcker över paketet med DUO kex till Edward.
'Nej tack, jag vill ha vindruvor..' säger han, skjuter undan kexpaketet och ställer sej upp. 'Har dom vinduvor på hotellet?' undrar han och ser på mej.
'Jag vet inte, ska vi gå ner och kolla?'
Och så blev det. Vi åker ner med hissen och nere i lobbyn frågar vi efter vindruvor. En kille som jobbar där går och hämtar lite vindruvor som vi får med oss upp. Det plingar till i Ed's mobil och han fiskar upp den ur fickan samtidigt som han räcker över vindruvorna till mej.
'Det är Matilda. Hon undrar vilket hotell vi är på'
Jag står tyst. Det skulle vara kul att lära känna henne bättre, tänker jag. Jag och Edward har varit ihop ungefär tio månader tror jag. Clara och John blev ihop ungefär en månad innan. Det var på en signering, första gången vi träffade killarna och vi var sjukt uppspelta. När vi kom fram till killarna som stod och kramade alla fans och signerade så räckte Clara fram sin iPhone och bad dem signera det vita skalet. John sa att han har en exakt lika dan. De diskuterade iPhonens för- och nackdelar ett litet tag medans jag och Edward tog massa bilder. Sedan var det dags att gå. Nästa fan skulle få sina kramar och bilder. Någon vecka efter var vi på en annan av killarnas spelningar och de signerade även där. När vi kom fram kände de igen oss och John sa något i stil med 'Åh, där är hon med likadan iPhone som vi!' och buttade på Edwards arm. Den gången fick killarna veta våra Twitternamn och när vi kom hem såg vi att de följde oss på Twitter. Clara skickade ett privat meddelande och hon fick svar. Efter några månader av skrivande med killarna frågade dem om vi ville träffas någon dag. Så klart vi ville så vi gjorde upp ett datum och tid. Vi hängde med killarna hela dagen och Clara fick Johns nummer. Ett tag senare fick jag veta den sjukt glada nyheten att John och Clara har något på G. Vi träffade dem allt oftare och till slut pussades dom för första gången. Varenda gång Clara skulle och träffa John så följde jag med och hängde med Ed. Jag fick Edwards nummer och vi smsade med varandra mycket. Ungefär en månad efter Clara och Johns första puss blev jag och Edward ett par. Sedan dess har vi alltså varit ihop. Jag skulle som sagt var vilja lära känna Matilda bättre. Vi har träffats två gånger under den tiden jag och Edward varit ihop. Senaste gången var för fem månader sedan när killarna spelade ihop med bandet Matilda sjunger i.
'Älskling?' undrar Edward och ser på mej.
'Ja?'
'Matilda kommer hit så vi ska gå ut och vänta på henne'
'Okej' säger jag och ler. Vi går ut genom hotellporten där det står massor av fans. De skriker när vi kommer ut. De sträcker sej inte bara efter Edward utan efter mej också. Jag blir chockad av känslan för så här vilda har de aldrig varit. Det är säkert för att Edward är med mej nu.
'EDWARD! LOUIIISE!'
Jag hör någon som ropar. Det låter som Matilda. Jag sträcker på mej och försöker se över alla fans. Jag ser en hand som vinkar. Handen håller i en lapp som det står 'MATILDA' på. Hon har tänkt på en del. Det är svårt för henne att ta sig fram också både på grund av att folk står ivägen för att nå mej och Edward och för att det står folk tryckta kring henne också. Hon är ju också känd. Jag nästan kastar mej in i folkmängden och letar mej fram till Matilda samtidigt som fansen drar i mej. Jag finner hennes hand och jag drar henne med mot Edward igen. Nu är det helt omöjligt att komma fram till honom. Så fort jag kom ur vägen tryckte sej flickorna närmre Edward. Att dom inte har någon respekt alls. Jag ser att tre hotellvakter har kommit fram till porten från insidan för att hjälpa Edward tillbaka in. Porten öppnas och quiffen försvinner in bakom glaset innan dörren stängs igen.  Vi ålar oss fram och försöker ta oss till dörren.
'MEN SNÄLLA!' skriker en tjej rill oss. 'VISA HÄNSYN! VI VILL VÄL OCKSÅ KOMMA NÄRA HOTELLET! VI HAR VÄNTAT HÄR JÄTTELÄNGE PÅ KILLARNA SÅ NI KAN INTE BARA TRYCKA ER FRAM SÅDÄR!'
Jag känner hur ilskan kokar inuti mej och jag tittar på Matilda.
'Bitch' mimar hon.
Jag rätar på mej och vänder mej mot det bitchiga fanet. Jag tittar henne rakt in i ögonen.
'MEN SNÄLLA! DET ÄR VÄL FÖR FAN NI SOM SKA VISA HÄNSYN! NI TRYCKER IN STACKARS EDWARD I VÄGGEN! HAN HAR INTE EN CHANS ATT TA SEJ NÅGONSTANS! OCH JAG SOM ÄR HANS FLICKVÄN SKULLE HJÄLPA EN AV HANS BÄSTA VÄNNER ATT TA SEJ FRAM TILL HOTELLET FÖR HON HAR INTE TRÄFFAT KILLARNA PÅ JÄTTE LÄNGE!'
Hon blänger på mej. Hon flackar med blicken men jag släpper inte mina ögon från hennes. Hon ska känna sej utstirrad. Till slut vänder hon bort ansiktet och jag ålar mej vidare, fortfarande med ett stadigt grepp om Matildas hand. Jag ser dörren som tornar upp sej framför oss. Vakterna har låst dörren där på insidan och Edward står och tittar ut. Han tittar efter oss. När han får syn på oss blir han glad och ser lättad ut. Jag tar tag i dörrhandtaget med ena handen och trycker mej fram. Alla fans omkring försöker stå stilla för att inte mista sina bra platser. Men jag lyckas ändå trycka mej fram till dörren och Edward låser upp. Han öppnar en liten springa och jag klämmer mej in. Han vill inte öppna dörren för mycket men jag lyckas ta mej in. Nu gäller det bara att få in Matilda. Jag och Edward hjälps åt och till slut kan vi stänga dörren och låsa igen. Vi vinkar åt alla fans och jag ser den där bitchen som kaxat mot mej. Samtidigt som hon är superglad och vinkar åt Edward så ser hon riktigt avundsjuk ut på mej och Matilda. Vi går in till hissen och åker upp till hotellrummet. När vi går in genom dörren ser Clara på tv.
'John är i duschen' säger hon och pekar mot badrummet. 'Hej förresten!' säger hon när hon ser Matilda. Hon ställer sej upp och går fram till oss för att sno en kram av vår gäst. Badrumsdörren öppnas och John kommer ut i ett par svarta jeans och en t-shirt.
'Vem är det som är här?' undrar han. När han får syn på Matilda blir han jätteglad och kramar henne han också.
'Vad gör du här Matilda?' frågar han och ser på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0