Del 2

'Haha, vi går ut och frågar dom!' föreslår jag.
'Det har vi inte tid med' säger Clara.

'Dom letar knappast upp kläder själva nu när vi tagit det här uppdraget' skrattar hon.

Jag skrattar med. Vilket uppdrag! Jag letar upp en svart huvtröja med en ficka på mitten. Jag känner i fickan.

'Hm, jag tyckte väl att tröjan vägde mer än den borde..'

'Vadå?' undrar Clara

och tittar på mej så där förvånat igen.

'Tja, hade inte John tappat bort sin iPhone..?'

'Jo..'

'Jag fann den' skrattar jag.

Clara suckar.

'AAAAH!' skrattar hon. 'JOHN!'

'Vadå?'

Killarna kommer in i garderoben och jag håller upp iPhonen.

'Oj.. Jaha, var det där jag la den..'

Vi andra tre skrattade. Det här kommer bli en underbar dag. Sedan jag blev ihop med Edward har jag alltid skrattat, varenda dag. Jag plockar upp den svartahuvtröjan jag slängt på golvet och letar upp ett par svarta jeans. Clara letar också upp ett par byxor och vi räcker över kläderna till killarna.
Nu skrattar jag och Clara igen. Det kommer vi göra hela dagen. Vi går ut i vardagsrummet och sätter oss i soffan och väntar på killarna. När dom kommer går vi ner i frukostsalen. Vi är vrålhungriga alla fyra. Under hela frukosten sitter jag och tittar på Edward, min Edward. Men maten tar slut och vi är mätta.

'Ska vi gå ut på stan ett tag?'

Det är John som avbryter tystnaden. Vi andra nickar och säger 'Jaa' och 'Det kan vi väl göra' och så går vi ut genom den stora hotellporten. Vi hinner bara gå ungefär fem meter så hör vi skrik och ser tre tjejer som springer fram till oss.

'OH MY GOD!' skriker en av dem.

'JEDWARD! JAG ÄLSKAR ER' skriker en annan.

Den tredje pratar i telefon. Hon räcker fram mobilen till John och stammar och ber honom att prata med hennes kompis. John sneglar på Clara som om han vill säga 'Hjälp mej' men han tar ändå emot telefonen och ropar

'Heeej! Wazzup! Det är John från Jedward!'

Man hör hur tjejen i andra telefonen skriker och John tar telefonen några decimeter ifrån örat. Han räcker över telefonen till Edward som tar emot den och ropar 'Hej! Peace out! Edward här, hur mår du?'

'OH MY GOOOOD' ropar tjejen i telefonen. Edward skrattar och ger telefonen till tjejen som äger den. Det plingar till i min mobil, jag tar upp den och kollar på skärmen. Det är Petra. Jag svarar med ett leende,

'Heej!'

'Tjaa, vad gör ni? Väckte jag er?'

'Haha nejdå, vi är ute på stan.'

Jag går en bit ifrån Clara och de andra.

'Det kom fram tre fans som skriker halsarna av sej för John och Edwards skull'

Petra skrattar. Jag älskar hennes skratt, det är så härligt.

'Kommer ni bort och fikar?'

'Vart?'

'Hemma hos mej!'

'Okej' säger jag och hon säger hejdå och jag säger hejdå och så lägger vi på. Jag går nöjt fram till folksamlingen igen och säger till Edward att vi måste gå för vi ska hem till Petra och fika. Killarna nickar och ser sjukt lättade ut. De säger hejdå till fansen och vi går iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0