Del 3

Vi knackar på Petras dörr och den öppnas nästan direkt.
'HEEEEJ' ropar Petra glatt och kramar oss allihop.

Vi går in i köket och där sitter Jessica, Saga och John och Edwards småsystrar Frida och Maja. Alla hälsar och alla kramas. Jessica, Saga och Petra är sjukt bra vänner med killarna. Barndomsvänner till och med.

Vi knör oss ihop runt bordet och fikar allihop.

'Har ni jordgubbar?' undrar John.

'Och vindruvor!' flikar Edward in.

Petra skrattar och går till skafferiet. Där tar hon fram en skål med massa vindruvor i.

'Några jordgubbar har jag inte, tyvärr' skrattar hon.

Jag skrattar också, Clara med. Alla andra med. Alla skrattar. När vi fikat klart går vi ut igen. Jag, Clara, Edward och John alltså. Vi ska gå och titta i affärer. På vägen in genom dörren till Åhlens möter vi två av killarnas bakgrundsdansare. Dom är i samma ålder som oss och heter Bea och Maia.

Dom dansar skitbra.

'Hej' hälsar dom glatt.

'Hej' säger vi med. Jag älskar Maia och Bea men jag är jättetrött på att stanna upp och träffa folk hela tiden. Men jag är iallfall glad för det är inte så ofta jag träffar dom.

'Ska ni in och handla?' undrar Bea.

'Haha, mest kolla tror jag' skrattar Clara.

'Okej' säger Maia och dom börjar gå. Jag blir lite besviken men tänker inte stoppa dom.

'Hejdå' säger jag och ler.

Vi går in på Åhlens och tittar på kläder, tittar på mer kläder och tittar på lite mer kläder. Nu är jag trött på att titta på kläder utan att finna något fint. Jag suckar.

'Ska vi gå?'

De andra nickar och vi går. Åh nej. I dörren står Majja. Inte bakgrundsdansaren och inte killarnas lillasyster. Nej, Majja som försöker ta John eller Edward från mej och Clara. Hon vill helst ha båda två. Hon är skitbitchig och äckligt fjortisaktig.

'Hej John! Hej Edward' ropar hon när hon får syn på oss.

'Vad gör ni? Shoppar ni?' säger hon och smilar skitäckligt.

'Hej.' säger jag iskallt som för att försäkra henne om att jag var där.

'Vi har bara tittat. Vi fann inget' säger Clara.

'Jag såg en skitsnygg tröja där inne. Killtröja då. Den skulle såååå passa dej John!' säger hon och tittar flirtigt på honom. Han tar tag i Claras hand och hon ställer sej närmre honom. Jag tittar på Edward och sen tittar jag på Majja. Hon tittar på Edward och ler mot honom. Jag tittar på honom igen för att se hans reaktion. Han lägger armen om mej och trycker mej närmre sej. Jag vinglar till men återfår snart balansen. Jag tittar Majja i ögonen och hon ser osäker ut. Hon tittar bitchigt på mej. Egentligen har jag lust att slå till henne men jag låter bli. Vi går därifrån. Jag tittar bakåt på Majja. Hon tittar på mej med. Hon äcklar mej. Jag stannar upp och kysser Edward, tittar på Majja och går sedan därifrån. Hon såg skitsur ut. Vi gå till hotellet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0