Del 4

Jag drar i dörrhantaget på hotellrummet. Dörren är låst. Edward skrattar och tar fram keycardet. 
'Det är nog bäst om ni får ett av våra cards' säger edward och tittar urgulligt på mej. Jag suckar och går in genom rummet.
'Vad är det med dej?' undrar Edward, nästan sårat.
'Jag är inte på humör, Majja äcklar mej. Ser du hur hon flirtar med dej och John!?'
'Det är klart jag ser. Jag la ju armen om dej!' säger han, ännu mer sårat.
Jag ler och går fram till honom, kramar honom, kysser honom. Man kan inte på en bättre pojkvän. Vart tog John och Clara vägen? Som om Edward läst mina tankar börjar han gå runt och leta efter dem. Jag letar också efter dem. Vi ställer os bredvid varandra och kramas igen. Vi vänder oss om mot sovrumsdörren. Den är stängd. Vi tittar på varandra, skrattar och börjar gå mot dörren. Edward lägger örat emot och lyssnar.
'Inga ljud..' viskar han.
'Men så kan du inte göra! knacka!' skrattar jag viskande.
Edward knackar.
'Kom in istället!' ropar John.
Edward tittar på mej och trycker ner handtaget.
'Gå in då!' skrattar jag.
Han går in. På en av dubbelsängarna sitter John och Clara och tittar i en bok John packat ner.
'Varför har du med den boken?' undrar Edward.
'Jag tänkte att nu när vi äntligen är i Sverige kanske våra flickvänner vill se lite bilder på oss som små?' skrattar John.
Edward sätter sej bredvid John och klappar i sitt knä. Jag går fram och sätter mej där han just klappat.
'Varför hade ni stängt dörren för att se på foton förresten?' skrattar Edward.
'Vi ville väl. Ni stod ju ändå bara och hånglade. Det var störsamt' retas John. 'Vad trodde ni att vi gjorde då?'
'Inget speciellt. Jag kan väl inte gissa mej till saker!'
Vi skrattar allihop, för miljonte gången den här dagen. John bläddrar i boken med foton. Clara börjar helt plötsligt skratta hysteriskt och vi andra tittar konstigt på henne.
'Vad är det?' undrar John förvånat.
'MEN KOLLA! JAG DÖR!' skriker Clara och pekar på en bild. Vi tittar på bilden. Det är John som står i kalsonger, inte mer än 4 år gammal, och ett sjukt stort badlakan runt halsen. På magen har någon (troligtvis Edward, för han sitter i bakgrunden och biter på en tuschpenna) målat en apa (med tre ben, två armar och en svans som INTE ser ut som en svans). I ansiktet har John choklad runt hela munnen och indianränder målade på kinderna (troligtvis Edward som målat dom också). Vi alla brister ut i lika hysteriskt skratt som Clara.
'HAHA MEN GUD! SLUTA TITTA!' skriker John och bläddrar sida i boken. Åtminstone försöker för Clara håller handen på sidan med den söta bilden. Hon skrattar mer och mer och pekar på bilden hela tiden.
'MEN SLUTA DÅ!' tjuter John och försöker låta allvarlig men han kan inte dölja skrattet som kryper fram. Alla tystnar, och kan knappt hålla sej för skratt. Men vi försöker vara allvarliga.
'Den där pennan smakade faktiskt banan' säger Edward plötsligt, helt allvarligt och vi andra skrattar lika mycket som förut igen.
'Det kommer du ihåg ja!' skrattar John och stänger igen fotoboken.
'Ska vi sohoov...aah...?' gäspar Clara.
Vi skrattar, igen.
'Kanske bäst' säger John, ställer sej upp och går bort med boken. Jag ställer mej också upp och sträcker på mej.
'Ni ska signera imorrn va?' Jag vänder mej mot Edward.
'Ja, på Kista Galleria' gäspar han och ställer sej upp, kramar mej och drar med mej ut från rummet. Vi går in på badrummet och borstar tänderna. Jag blir klar innan honom så jag går ut och byter om till nattlinne. Han kommer ut ur badrummet utan t-shirt och kramar mej. Jag är så jävla lycklig.
'Eyy, gå och lägg er!' ropar John.
Jag fnittrar och Edward skrattar.
'God natt!' ropar Clara och stänger sovrumsdörren.
'Men hallåå!' ropar jag. 'Vi ska väl också sova där inne!!'
Clara öppnar dörren, suckar djupt och tittar på mej som om jag vore dum i huvudet.
'Men jaja!' försöker hon låta allvarlig men hon orkar inte hålla sej för skratt. Jag går efter Edward in i rummet och stänger dörren efter oss. Han lägger sej på en av dubbelsängarna och håller upp täcket för mej. Jag lägger mej brevid och vänder mej mot honom, kysser honom och blundar. John släcker lampan och sen blir allt tyst.
'Vet ni?' viskar Clara när jag trodde att alla sov. Tvärt om så var alla vakna.
'Vadå?' slumrar Edward.
'Jag tänker köa imorgon till signeringen för att komma upp på scenen och få er autograf' säger hon. 'Som förr. Innan vi lärde känna varandra.'
Ja, för jag och Clara har också bara varit helt vanliga svenska fans. Men nu är vi ihop med killarna och behöver egentligen inte köa.
'Varför?' undrar John.
'Jag vill. Blir du med Louise?' skrattar Clara.
'Så klart. Vi är äkta Jedheads. Vill man träffa sina idoler får man köa.'
Alla skrattar för sista gången idag och sen blir allt tyst igen. Nu är jag säker på att alla somnat för Clara andas tungt och John snarkar lågt. Men jag är inte säker med Edward. Jag kysser honom på munnen igen och försöker somna. Till min förvåning kysser han mej tillbaka och jag ler för mej själv.

Jag är så jävla lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0