Del 7

Claras Perspektiv

Vi praktiskt taget springer bort till hissen och möljer på knappen. Det plingar till och dörren öppnas. Vi fjantar oss som fan och kutar in i hissen medans vi skriker 'VI SKA SE JEDWARD! VI SKA SE JEDWARD'. Men lite pinsamt blir det ju när vi märker att det står en familj på en mamma, en pappa, två tjejer som ser ut att vara i sjutton årsåldern och en kille som ser ut att vara ungefär sju år. Vi lugnar oss och sneglar mot varandra och fnissar när vi går in i hissen. När dörrarna stängs vänder sej den ena tjejen mot mej.
'Ska ni till Kista Galleria?' frågar hon.
'Ja' säger jag och ler brett. 'Vi ska se på Jedward!'
'Vi ska också dit!' säger den andra tjejen och ler lika stort som jag.
'Vad kul! Då ses vi kanske där!' säger Louise och tittar på tjejerna.
'Ja, men det är ett problem..' säger tjejen som pratat först. 'Vi vet inte exakt hur man tar sej dit..'
'Men, åk med oss då!' föreslår jag och tittar på henne. Hon skiner upp igen och tittar på sin mamma.
'Det blir ju jättebra!' säger mamman.
Hissen stannar och jag håller på att ramla omkull för jag var inte beredd på rycket som alltid blir när en hiss stannar. Vi går ur. Familjen med.
'När åker ni?' undrar den ena tjejen.
'Öh, vi tänkte åka typ nu' svarar Louise.
'Hinner vi..'
'Klart ni hinner göra er i ordning!' avbryter jag henne.
'Va bra!' säger hon och ler igen.
'Jag heter Alexis förresten! Och min kompis heter Tyra'
'Oj, jag glömde att vi skulle presentera oss..' säger Louise.
'Haha, jag heter Clara och the Jedhead over there heter Louise'
'Sjukt, heter inte John o Edwards flickvänner det?' undrar Alexis förvånat.
'Hehe,, Jo..' säger jag sammanbitet.
'Coolt' säger Tyra.
'Man kan ju nästan tro att det är ni' skrattar Alexis. Jag nickar och Louise tittar på mej. 'Bara fans idag' mimar jag mot henne. 'Jag vet' mimar hon tillbaks.
'Kom, ni kan göra er iordning på vårt hotellrum' säger jag. Louise mumlar nånting ohörbart som om hon vill säga något.
'Va?'
'Öh. Nej men alltså.. Vet inte om vi kan vara på hotellrummet.. Jag tror.. Asså, vi får kolla om vi har keycarden eller om våra rummisar har dem..'
Jag rycker till. Shit. Hade glömt att John o Edward delar rum med oss. Även om killarna inte är på rummet finns alla deras saker där. Det är för uppenbart.
'Men vi kan gå till vårt hotellrum!' säger Alexis. 'Kom!'
Hennes föräldrar hade redan gått iväg till hotellrummet. Vi går efter Alexis och Tyra till hissen igen och åker upp till fjärde våningen. Bra att det inte är samma våning som oss iallafall. Jag tror inte ens att tjejerna vet att John och Edward bor på det här hotellet. Vi går in i hotellrummet. Det ser ut exakt som vårat. När man kommer in genom dörren är toaletten till vänster. Går man lite längre in, ut ur hallen, kommer man till vardagsrummet. Rakt fram är det en grym utsikt. Det är glasfönster där. Om man fortfarande står vänd mot glasfönstren och man står mitt i vardagsrummet kan man vända sej om åt höger och då går man rakt in i en dörr. Den dörren leder till ett badrum. Där inne finns ingen toa. Det finns bad och dusch. Vänder man sej ett halvt varv runt finns en dörr på andra väggen också. Den leder in i garderoben. Och brevid den dörren finns sovrumsdörren. Det är sjukt stora hotellrum. Tjejerna är snabba på att göra sej i ordning och byta till rosa tröjor med bilder av killarna. Det står 'PLANET JEDWARD' på båda. När dom är klara går vi ut och åker ner med hissen igen. Ut genom hotellporten och väntar på en Taxi. Taxin kör oss bort till Kista Galleria. Känslan är underbar när man går in genom gallerians glasdörrar. Det känns som man är ett äkta fan nu. Som om vi inte känner killarna och ännu mindre är ihop med dom. Vi går längre in i Gallerian och till slut fattar man vart scenen är för där står sjukt mycket tonårsflickor och pojkar också för den delen. Vi går fram och ställer oss i den stora folksamlingen. En bloggare kommer ut på scenen och säger att Jedward ska spela. När hon nämner Jedward börjar alla skrika. Klart vi skriker med! Efter ett tag säger hon det underbaraste som finns.
'OCH NU! NU KOMMER DET VI ALLA VÄNTAT PÅ! DET ÄÄÄR.. JEDWAAAAAARD'

Kommentarer

Kommentera inlägget, Jedlovers♥:

Jedheadet heter?:
Kom ihåg detta Jedhead?

E-postadress: (Lugn, den publiceras inte! ;)♥)

Din blooogg heter?:

Jed-Comment:
This is Jepic! =:)
Trackback
RSS 2.0